
Despre mine:
1965-1970 Facultatea de Construcții Civile, Industriale și Agricole București
1970 - 2001 Institutul de Cercetări în Construcții și Economia Construcțiilor INCERC București
1983, Teză de doctorat cu titlul “Contribuții privind reducerea zgomotului și vibrațiilor produse în centralele de instalații amplasate în clădiri de locuit” susținută la Institutul Politehnic “Gheorghe Asachi” Iași, (publicată sub titlul “Acustica instalațiilor din clădiri” în 2004, la Ed. Fundației România de Mâine, București 2004 – ISBN 973-725-004-4 (general); 973-725-005-2)
2001–2006 Institutul de Cercetări pentru Echipamente și Tehnologii în Construcții ICECON SA București
2003-2013 Conferențiar la Universitatea „Spiru Haret”-Facultate de Arhitectură.
Proiectarea acustică a numeroase săli de audiție publică din București și din țară:
- sala studio „Eutherpe” a Universității Spiru Haret București;
- sala de spectacole a Teatrului „Constantin Tănase” București.
- studiourile TVR Târgu Mureș;
- Camera Notarilor București
- cinci săli - Teatrul Național „I.L. Caragiale” București;
- Aula Bibliotecii Naționale București
- teatrul de operetă Ion Dacian București
- sala teatrului „Sică Alexandrescu” Brașov
- teatrul „Excelsior” București;
- sala de teatru din Club Vila Bran
Legătura cu acustica?
După liceu, aș fi vrut să urmez cursurile Conservatorului – secția canto. Dar tata m-a sfătuit să fac mai întâi o facultate tehnică, așa că am dat examen la Electronică, unde n-am intrat, ci am fost a doua sub linie! În toamnă am dat admitere – și am reușit – la Construcții Civile cu intenția fermă (credeam!) de a mă reîntoarce la Politehnică. N-am făcut-o! Când am ajuns prin anul patru am constatat că nu simțeam nicio chemare nici pentru beton, nici pentru metal. Povestindu-i tatălui meu, el m-a dus într-o zi să-l cunosc pe vărul lui, inginerul Mircea Grumăzescu – unul dintre cei mai cunoscuți acusticieni din România. Aflând că sunt atât de legată de muzică, mi-a zis: „Nu vrei tu să afli câte ceva despre acustică?” Și așa a început drumul meu – de peste cincizeci de ani – în domeniul care mi-a fost atât profesie cât și hobby.
În anul cinci, mi-am ales tema pentru lucrarea de diplomă „Sală de concerte de 1000 locuri cu studio de înregistrare”, după modelul sălii Radio din București.
Pentru că unchiul meu plecase la stele, am apelat - pentru obținerea unor date referitoare la proiectul sălii Radio - la un cunoscut acustician, director tehnic la Radio România – Anton Alexandru Necșulea. Aveam întâlnirea, fixată telefonic, la ora 10. Am intrat în biroul lui la ora 10 și 10 minute. S-a uitat la ceas, apoi la mine și mi-a zis cu reproș: „Vă așteptam la ora 10!” Mi-a fost atât de rușine, încât atunci am învățat pentru toată viața lecția punctualității !
La terminarea facultății, a venit vremea alegerii viitorului loc de muncă, a repartiției, în ordinea mediilor. Profesorul nostru de construcții civile – Romulus Constantinescu, care era director științific al Institutului de Cercetări în Construcții și Economia Construcțiilor INCERC București, văzând tema lucrării mele de diplomă, m-a întrebat: „Gândește-te! Nu vrei să vii la Laboratorul de Acustică de la INCERC?”.
Mai departe, odată cu trecerea anilor, au venit:
Membru în Comisia de Acustică a Academiei Române
Membru în Societatea Română de Acustică
Președinte - Comitetul Tehnic de Standardizare ASRO nr. 276 “Acustica în Construcții”,
Lucrări elaborate în perioada 1970-2024
- două cărți:
Ed. Fundatiei Romania de Maine, Bucuresti 2004;
Ed. Fundatiei Romania de Maine, Bucuresti 2007;
(editia a II-a :Ed. Fundatiei Romania de Maine, Bucuresti 2009)
- 127 lucrări de cercetare
- 71 articole și comunicări
- 14 lucrări de tipul: Reglementări Tehnice: Ghiduri și Normative de proiectare;
Altele:
- Cadru didactic universitar asociat la Universitatea Tehnică de Construcții București (1980-1983) –Curs și seminar : “Acustica”
- Membru al Comisiei CAER „Acustica construcțiilor” ( 1977 – 1990)
*Consiliul de Ajutor Economic Reciproc funcționa cu schimburi economice, dar și tehnice, între țările din lagărul socialist; în acustică, Laboratorul din INCERC avea supremația, era Centru de Coordonare, pentru că avea cea mai bună bază materială și cea mai performantă aparatură! În fiecare an, se organizau câte două întâlniri în capitale diferite – pe diverse teme – cu ocazia cărora se făceau schimburi de rezultate ale cercetărilor făcute în fiecare țară. Din păcate, în 1990, când s-a desființat CAER, noi am hotărât și dizolvarea Centrului, ceea ce n-aș zice că a fost o inițiativă fericită!
- Participare la seminarul internațional ”Mediul înconjurător, traficul și proiectarea urbană” - organizat de Academia Europeană de Mediu :
1992: Berlin – Germania
1993: Delft – Olanda
1994: Torino – Italia
- Participare la seminarul internațional „Dezvoltarea durabilă și proiectarea urbană. Principii de implementare”: 2005:Tubingen – Germania
- Membru al Comisiei pentru Protecția Mediului Înconjurător a Municipiului București ( 1990 – 2001);
- În anul 1995 am obținut calitatea de verificator de proiecte la Ministerul Lucrărilor Publice și Amenajării Teritoriului;
- În anul 2000 , am fost inclusă in “International who’s who of professional & business women” editat de American Biographical Institute și în Professional Women’s Advisory Board al acestui institut;
- În anul 2007 am luat Premiul secțiunii “Amenajări interioare” la Anuala de Arhitectură, pentru colaborare (acustică) la lucrarea “Renovare Aula Mare a Spitalului Clinic Fundeni”( autor: arh. Dan Agent )
- În anul 2008 am obtinut calitatea de expert tehnic la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Locuințelor.
Dar, dincolo de toate aceste lucrări științifice, de participarea la conferințe și sesiuni de comunicări, îmi rămâne imensa bucurie de a fi cunoscut și colaborat cu mari personalități din domeniul acusticii, dar și al muzicii: prof. dr. ing. Virgil Focșa ( fost decan al Facultății de Construcții din Iași, dr. arh. Romeo Belea ( am colaborat la proiectarea noului Teatru Național din București), maestrul Ion Caramitru ( director al Teatrului Național București), dirijorul Radu Popa (la Filarmonica Craiova), pianistul Mihai Ungureanu (fost director al Filarmonicii Craiova), Wolfgang Ahnert (cunoscut acustician german) , Jerzy Sadowski (acustician polonez, fost șef al Laboratorului de acustică de la Institutul de Cercetări în Construcții din Varșovia)
Singurul meu regret pe plan profesional: aș fi vrut să am mai mulți urmași în acustică - dar n-am reușit, din diverse motive; am rămas doar cu trei …: Gabriel Golumbeanu, Dan Corjos și Ioana Alexe
Aș fi vrut ca tinerii de azi să fie – la locurile lor de muncă – așa cum eram noi, în anii cei frumoși, ai inceputului de drum la INCERC, în care eram cu toții ca într-o mare familie…
Și totuși, …deși Andre Maurois scria, la sfârșitul romanului său Climate: „Nos destinées et nos volontés jouent presque tou-jours à contretemps” ….. continui să gândesc la bătrânețe ca la o stare normală, pentru că, așa cum scria un poet american din secolul trecut (Martin Buxbaum):
Unii oameni, indiferent de cât de mult îmbătrânesc, nu-și pierd niciodată frumusețea, ci doar și-o mută de pe chipuri în inimile lor !!!
Puteți să sprijiniți financiar asociația de formare și perfecționare profesională Dabija și Asociații. Găsiti mai multe informații aici.